Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2016

ΕΝΑΣ ΑΡΙΘΜΟΣ (ΑΝΤΟΝ ΤΣΕΧΩΦ)

Προτεινόμενες δραστηριότητες

1.Στην Α΄Γυμνασίου διδαχθήκατε τον Βάνκα του Α.Τσέχωφ. Αφού θυμηθείτε την πλοκή του και σε συνδυασμό με το διήγημα  Ένας αριθμός, απαντήστε στα παρακάτω:

1.α Ποια είναι η κοινωνική και η οικονομική κατάσταση στην Τσαρική Ρωσία του 19ου αιώνα όπως διαφαίνεται μέσα από τα έργα του Τσέχωφ; 

.Ας θυμηθούμε τα χαρακτηριστικά του διηγήματος αφού συμπληρώσουμε τον παρακάτω πίνακα:
ΤΟΠΟΣ
ΧΡΟΝΟΣ
ΠΡΟΣΩΠΑ à
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΩΠΩΝ
ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΠΛΟΚΗΣ








………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2α.Ποια είναι τα βασικά θεματικά κέντρα του συγκεκριμένου διηγήματος:
Α)……………………………………………………………………………………………
Β)…………………………………………………………………………………………….

2β. Ο Α.Τσέχωφ υπήρξε κορυφαίος θεατρικός συγγραφέας. Ποιος είναι ο κυρίαρχος αφηγηματικός τρόπος στο διήγημα μας;Τι προσδίδει στο κείμενο αυτή η επιλογή;

2γ.Προσπαθήστε ανά ζεύγη να δραματοποιήσετε το κείμενο και να το παρουσιάσετε στην τάξη.

3.Αφού διαβάσετε το παρακάτω ποίημα να απαντήσετε στα εξής:
Α. Να υπογραμμίσετε τις λέξεις μέσα στο ποίημα που αναφέρονται ως προϋποθέσεις για την αλλαγή του κόσμου προς το καλύτερο. Να σχολιάσετε  τρεις από αυτές .
Β.Τι μας προτρέπουν μέσα από τα έργα τους (Τσέχωφ, Μπρεχτ)να επιδιώκουμε στη ζωή;

Μπέρτολντ Μπρεχτ, «Η απόφαση»
Χρειάζονται πολλά, τον κόσμο για ν' αλλάξεις:
οργή κι επιμονή. Γνώση κ' αγανάκτηση.
Γρήγορη απόφαση, στόχαση βαθιά
ψυχρή υπομονή, κι ατέλειωτη καρτερία.
Κατανόηση της λεπτομέρειας και κατανόηση του συνόλου.
Μονάχα η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πώς
την πραγματικότητα ν' αλλάξουμε.
Aπό το θεατρικό έργο Η απόφαση (1930)
[πηγή: Μπ. Μπρεχτ, Ποιήματα, μτφρ. Μάριος Πλωρίτης, Θεμέλιο, Αθήνα 1978, σ. 36]

4.Ποια δικαιώματα πιστεύετε ότι πρέπει να είναι κατοχυρωμένα σε κάθε εργαζόμενο ιδίως στη σύγχρονη εποχή;


5.Να βρείτε πληροφορίες για την Κωνσταντίνα Κούνεβα.(Wikipedia, http://kkuneva.eu/viografiko-kostadinka-kuneva/).Ποια είναι η κοινωνική της δράση και ποιο περιστατικό τη στιγμάτισε;Σε τι διαφέρει από τη δασκάλα του αφηγήματος μας;

6.Θα θέλατε να είχατε για δασκάλα την κυρία Ιουλία; Τι θα περιμέναμε ως αντίδραση από αυτήν λόγω του μορφωτικού της επιπέδου και της ιδιότητάς της; Γράψτε το δικό σας τέλος (διάλογο) όπου η δασκάλα μας θα διεκδικεί αυτό που της αξίζει…


Αφού παρακολουθήσετε το παραπάνω ολιγόλεπτο βιντεάκι να εντοπίσετε κοινά και διαφορές με το διήγημά μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου